Spartan

Cechy

Kompleksowy system symulacji pola walki SPARTAN przeznaczony jest do szkolenia pododdziałów Wojsk Pancernych i Zmechanizowanych. Umożliwia prowadzenie wieloszczeblowych ćwiczeń pododdziałów (od szczebla drużyny, poprzez pluton i kompanię, do szczebla batalionu) wzmocnionych pododdziałami wsparcia oraz zabezpieczenia. System gwarantuje realność szkolenia ogniowego w wirtualnej rzeczywistości zarówno dla pojedynczego żołnierza, pełnej drużyny lub plutonu piechoty, poprzez wykorzystanie symulatorów uzbrojenia wykonanych na bazie oryginalnej broni bojowej i elementów uzbrojenia, w oparciu o rzeczywiste własności balistyczne i możliwość rażenia obiektów przeciwnika. System zapewnia symulację działalności taktycznej w oparciu o rzeczywiste możliwości bojowe podsystemów rażenia, rozpoznania, zabezpieczenia logistycznego i dowodzenia.

schemat spartan

spratan snieznik Śnieżnik - system szkolno-treningowy pozwalający na szkolenie strzelców przy zastosowaniu etatowej broni strzeleckiej bez użycia amunicji.
   
spratan heli Strzelec burty śmigłowca - system szkolno-treningowy pozwalający na szkolenie strzelców pokładowych śmigłowców
   
spratan th 1 TH-1 - Trenażer wstępnego szkolenia działonowego i dowódcy systemu wieżowego HITFIST 30 mm będącego na wysposażeniu KTO Rosomak.
   
spratan inne Inne - Symulatory wsparcia (WRiA, OPL, inżynieryjnego, OPBMR) oraz wszystkie inne wyposażone w kompatybilny protokół komunikacji

 

System posiada zaawansowany graficzny edytor ćwiczeń operujący na mapie taktycznej oraz wbudowany zbiór gotowych scenariuszy działań bojowych: ofensywnych, defensywnych, opóźniających i przygotowawczych. Scenariusze ćwiczeń obejmują elementy patrolowania, konwojowania, rajdu, działań rozpoznawczych i walki z desantem z zastosowanie elementów sztucznej inteligencji oraz również z możliwością realizowania scenariuszy działań asymetrycznych. Możliwe jest również odwzorowanie działań pododdziałów wirtualnego przeciwnika oraz wojsk własnych na bazie centralnego komponentu z zaimplementowaną technologią Computer-Generated Forces (CGF). Ponad to zaimplementowane interfejsy DIS / HLA pozwalają na wykorzystanie istniejących, rzeczywistych symulatorów uzbrojenia: ŚNIEŻNIK, TH-1, ASPT, AGPT, PUCHACZ, GOWOREK oraz zapewniają możliwość efektywnej współpracy z innymi systemami symulacyjnymi oraz systemami wspomagania dowodzenia.

funkcje

Przeznaczenie systemu:

  • nauka, doskonalenie i ocena prowadzenia walki przez pododdziały Wojsk Lądowych,
  • nauka, doskonalenie i ocena planowania i organizowania działań taktycznych (przez dowódców załóg, plutonów, kompanii, batalionów i przez sztaby batalionów),
  • kształcenie taktyczne dowódców poziomu taktycznego, a także komponentów wsparcia i zabezpieczenia batalionu w zakresie podstawowych działań taktycznych oraz współdziałanie z pozostałymi rodzajami wojsk,
  • dokonywanie oceny poprawności wykonanych kalkulacji w ramach planowania ognia, manewru i rozpoznania oraz zabezpieczenia logistycznego.