Symulator kolejowy Impuls 36WEa/31WE, najnowocześniejszy symulator kolejowy w Polsce, przeznaczony jest do szkolenia maszynistów i kandydatów na maszynistów. Oddany został w czerwcu 2018r. do użytkowania dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego.
Innowacyjność symulatora kolejowego wyprodukowanego przez Autocomp Management:
- układ projekcji oparty na wielkoformatowym monitorze przemysłowym o rozdzielczości 4K
- moduł wirtualnej maszynowni oparty na systemie wysuwnym w ścianie tylnej
- pełne odwzorowanie radiotelefonu typu KOLIBER
- symulacja pracy manometrów dwuwskazówkowych
- efekty platformy ruchomej podczas rozjazdów
- symulacja rozkładu jazdy na wskazanych odcinkach tras
- symulacja dynamiki pojazdu i modelu matematycznego
- nowoczesny interfejs użytkownika do obsługi symulatora
Cechy fizyczne
Dzięki platformie ruchomej o sześciu stopniach swobody, w pełni oddaje odczucia prowadzenia rzeczywistego pojazdu kolejowego. Wnętrze kabiny odwzorowane jest bardzo dokładnie z zachowaniem najdrobniejszych szczegółów dających poczucie przebywania w rzeczywistym pojeździe. W trakcie ćwiczenia, symulator odzwierciedla prawdziwą pracę pulpitu maszynisty, oraz innych urządzeń, np. monitora podglądu z kamer zewnętrznych pociągu. Układ projekcji zaprojektowany przez inżynierów Autocomp Management pozwala na generowanie obrazu o rozdzielczości 4K w pełnym obszarze szyby czołowej rzeczywistego pojazdu. W kabinie znajduje się też moduł wirtualnej maszynowni jako dodatkowy monitor dotykowy, chowany w ścianie tylnej na czas prowadzenia pojazdu. Osoba szkolona, dzięki temu modułowi może odbyć wirtualny spacer po pojeździe i wokół pojazdu z możliwością obsługi poszczególnych urządzeń podczas symulacji awarii zadawanych przez Instruktora.
Kabina symulowanego pojazdu.
Moduł wirtualnej maszynowni.
Stanowisko IOS
Moduły symulatora
Moduły symulatora kolejowego Impuls 36WEa/31WE:
- kabina maszynisty dla pojazdów IMPULS 36WEa i Impuls 31WE
- platforma ruchoma o sześciu stopniach swobody 6DOF
- szafa Zasilająco-sterująca typu RACK z komputerami symulacyjnymi
- stanowisko IOS do zarządzania symulatorem i obsługi scenariuszy szkoleniowych
- układ wentylacji kabiny
- stanowisko obserwacyjne z możliwością podglądu aktualnie prowadzonego szkolenia
- baza danych ok. 660 km wirtualnych tras - odwzorowanych odcinków: Szczecin – Świnoujście, Szczecin – Poznań, Szczecin – Kostrzyn, Szczecin – Słupsk
- moduł komunikacji z osobą szkoloną symulujący pracę: Dyżurnego ruchu / Kierownika pociągu / Innego uczestnika ruchu kolejowego / Dyspozytora / Instruktora
- system symulacji dźwięków i urządzeń radiołączności
- układ projekcji oparty na najnowocześniejszych wielkoformatowych monitorach wysokiej rozdzielczości
- interfejs graficzny obsługi symulatora umożliwiający zadawanie awarii
- system bezpieczeństwa pracy symulatora na platformie ruchomej
Wdrożenia i wsparcie
W zależności od potrzeb, możliwe są modyfikacje, rozbudowanie o dodatkowe stanowiska, urządzenia zewnętrzne lub funkcjonalności programowe. W ramach prowadzonych projektów, firma zapewnia możliwość opieki eksperckiej w postaci wsparcia szkoleniowego, serwisowego i rozwojowego.
Media
Najnowocześniejszy symulator kolejowy w Polsce oddany Szczecińskim Maszynistom (mat własne)
Poczują się jak na torach. Symulator dla maszynistów (wzp)
Polregio ma nowoczesny symulator Impulsa. Działa w Szczecinie (Rynek-Kolejowy)
Marszałek rozjechał pociągiem trzech ludzi. Mamy w Szczecinie wyjątkowy symulator (Wyborcza)
Nowości od POLREGIO. Centrum Szkolenia Maszynistów w Szczecinie wraz z symulatorem Impulsa II (Nakolei)
Symulator dla maszynistów w Centrum Szkolenia (igryfino)
PolRegio dostało symulator do szkolenia maszynistów (kurierkolejowy)
Powstaje Symulator dla "Złotego Pociągu"! (mat. własne)
Symulator spełnia wymagania rozporządzenia Minstra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 23.10.2014 (2014 poz 1566) w sprawie ośrodków szkolenia i egzaminowania maszynistów oraz kandydatów na maszynistów.