Mobilny symulator jazdy

Mobilny symulator jazdy samochodu ciężarowego i autobusu - zaawansowany symulator do nauki jazdy przeznaczony jest do szkolenia i doskonalenia umiejętności kierowców samochodów ciężarowych i autobusów. Cechuje go nowoczesna konstrukcja oraz wysokie walory szkoleniowe przy jednoczesnym spełnieniu wszystkich wymagań stawianych urządzeniom do symulowania jazdy w każdych warunkach. Umożliwia on m.in. odbywanie jazd w zainscenizowanych warunkach dużego zagrożenia. W ten sposób kierowca nabywa umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

Cechy fizyczne

Symulator posiada modułową konstrukcję umożliwiającą zaoferowanie szerokiej gamy urządzeń o różnych parametrach technicznych i cenie, ale zawsze zapewniających najlepszą jakość szkolenia. Może on być oferowany z pełni funkcjonalną kabiną samochodu ciężarowego (MAN TGS) lub autobusu. Dostępne są także wersje dla vanów, pojazdów ratowniczych, policyjnych i pożarniczych. Kabina wyposażona jest w system projekcji on-screen (wyświetlanie sytuacji na drodze wprost na szybach).

Standardowo kabina umieszczona jest na ruchomej platformie (typu MOOG) o 6-ciu stopniach swobody, jednakże możliwa jest również konfiguracja z nieruchomą kabiną (bez platformy). Wśród pozostałych kluczowych modułów symulatora znajduje się stanowisko instruktora, stanowisko drugiego kierowcy oraz blok serwerowni. Całość umieszczona jest w klimatyzowanej naczepie z wydzieloną salką wykładową. Opcjonalnie naczepa może być wyposażona w agregat prądotwórczy.

Symulator spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 8 kwietnia 2011 r. w sprawie urządzenia do symulowania jazdy w warunkach specjalnych (Dz. U. Nr 81, poz. 444).

msj main

 

 Stanowisko instruktora

 

 Stanowisko szkolonego

Cechy funkcjonalne

Stanowisko instruktora:

  • jednoosobowe kierowanie przebiegiem ćwiczenia
  • rozbudowany i wygodny w obsłudze edytor ćwiczeń
  • duża elastyczność w konfigurowaniu scenariuszy
  • wygodne raportowanie odbytych ćwiczeń
  • pełna kontrola bezpieczeństwa przebiegu ćwiczenia
  • ciągłe monitorowanie ćwiczącego oraz pracy głównych mechanizmów symulatora
  • ciągła komunikacja ze stanowiskiem szkolonego


Stanowisko szkolonego:

  • w pełni funkcjonalna kabina symulowanego pojazdu
  • wierne odzwierciedlenie rzeczywistych warunków jazdy
  • nieograniczona możliwość powtarzania wybranych fragmentów tras i sytuacji drogowych
  • możliwość wyboru konfiguracji pojazdu do odbycia ćwiczenia
  • ciągła komunikacja ze stanowiskiem instruktora

 

 

przykładowe ekrany aplikacji:

Parametry techniczne

Wymiary (dł. x sz. x wys):  

gotowość do pracy - 13,6m x 5,0m x 4,0m
transport - 13,6m x 2,6m x 4,0m

Masa:

 

13,9t (bez ciągnika samochodowego)

Warunki eksploatacji:  

temp. -30 do +35 stopni C,
wilgotność 20 - 80% (bez kondensacji pary wodnej)

Podłączenie elektryczne:

 

napięcie zasilania 3x400VAC, 50/60Hz
Zabezpieczenie 25A-gL

Wdrożenia i wsparcie

W zależności od potrzeb, możliwe są konfiguracje rozbudowane o dodatkowe stanowiska, urządzenia zewnętrzne lub funkcjonalności programowe. W ramach prowadzonych projektów, firma zapewnia możliwość opieki eksperckiej w postaci wsparcia szkoleniowego, serwisowego i rozwojowego.