Mobilny symulator jazdy samochodu ciężarowego i autobusu - zaawansowany symulator do nauki jazdy przeznaczony jest do szkolenia i doskonalenia umiejętności kierowców samochodów ciężarowych i autobusów. Cechuje go nowoczesna konstrukcja oraz wysokie walory szkoleniowe przy jednoczesnym spełnieniu wszystkich wymagań stawianych urządzeniom do symulowania jazdy w każdych warunkach. Umożliwia on m.in. odbywanie jazd w zainscenizowanych warunkach dużego zagrożenia. W ten sposób kierowca nabywa umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Cechy fizyczne
Symulator posiada modułową konstrukcję umożliwiającą zaoferowanie szerokiej gamy urządzeń o różnych parametrach technicznych i cenie, ale zawsze zapewniających najlepszą jakość szkolenia. Może on być oferowany z pełni funkcjonalną kabiną samochodu ciężarowego (MAN TGS) lub autobusu. Dostępne są także wersje dla vanów, pojazdów ratowniczych, policyjnych i pożarniczych. Kabina wyposażona jest w system projekcji on-screen (wyświetlanie sytuacji na drodze wprost na szybach).
Standardowo kabina umieszczona jest na ruchomej platformie (typu MOOG) o 6-ciu stopniach swobody, jednakże możliwa jest również konfiguracja z nieruchomą kabiną (bez platformy). Wśród pozostałych kluczowych modułów symulatora znajduje się stanowisko instruktora, stanowisko drugiego kierowcy oraz blok serwerowni. Całość umieszczona jest w klimatyzowanej naczepie z wydzieloną salką wykładową. Opcjonalnie naczepa może być wyposażona w agregat prądotwórczy.
Symulator spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 8 kwietnia 2011 r. w sprawie urządzenia do symulowania jazdy w warunkach specjalnych (Dz. U. Nr 81, poz. 444).
Stanowisko instruktora
Stanowisko szkolonego
Cechy funkcjonalne
Stanowisko instruktora:
- jednoosobowe kierowanie przebiegiem ćwiczenia
- rozbudowany i wygodny w obsłudze edytor ćwiczeń
- duża elastyczność w konfigurowaniu scenariuszy
- wygodne raportowanie odbytych ćwiczeń
- pełna kontrola bezpieczeństwa przebiegu ćwiczenia
- ciągłe monitorowanie ćwiczącego oraz pracy głównych mechanizmów symulatora
- ciągła komunikacja ze stanowiskiem szkolonego
Stanowisko szkolonego:
- w pełni funkcjonalna kabina symulowanego pojazdu
- wierne odzwierciedlenie rzeczywistych warunków jazdy
- nieograniczona możliwość powtarzania wybranych fragmentów tras i sytuacji drogowych
- możliwość wyboru konfiguracji pojazdu do odbycia ćwiczenia
- ciągła komunikacja ze stanowiskiem instruktora
przykładowe ekrany aplikacji:
Parametry techniczne
Wymiary (dł. x sz. x wys): |
gotowość do pracy - 13,6m x 5,0m x 4,0m |
|
Masa: |
13,9t (bez ciągnika samochodowego) |
|
Warunki eksploatacji: |
temp. -30 do +35 stopni C, |
|
Podłączenie elektryczne: |
napięcie zasilania 3x400VAC, 50/60Hz |
Wdrożenia i wsparcie
W zależności od potrzeb, możliwe są konfiguracje rozbudowane o dodatkowe stanowiska, urządzenia zewnętrzne lub funkcjonalności programowe. W ramach prowadzonych projektów, firma zapewnia możliwość opieki eksperckiej w postaci wsparcia szkoleniowego, serwisowego i rozwojowego.